Ungdomsförbund

Jag gjorde ett försök till att bli medlem i de olika partiernas ungdomsförbund. En generell regel på Internet är att man har några tiondelars sekunder på sig att fånga en besökares uppmärksamhet. Jag letade ju efter något specifikt och gav därför varje sida 20 sekunder. Lyckades jag hitta hur jag skulle bli medlem och påbörjade min ansökning inom 20 sekunder godkände jag sidan, i annat fall surfade jag glatt vidare till nästa sida. Utslaget blev som följer:

MUF - hittade ej

SSU - ca 6 sekunder, klart GODKÄNT

Ung Vänster - hittade på 4 sekunder men formuläret fungerade ej

Grön Ungdom - hittade ej...eller jo nu men tiden var ute. Såg ut som reklam!

KdU - 3 sekunder, Oväntat! GODKÄNT

CUf - hittade men fick svaret, "sidan du söker finns inte"

LUf - 3 sekunder! GODKÄNT

SDU - 18 sekunder, man var tvungen att maila så det tog extra tid. GODKÄNT

FI - hittade men hann ej, var för krångligt med att sätta in pengar m.m

Unika Partiet - fick min dator att gråta och börja tänka i slow motion.


FI och Unika Partiet har inga ungdomssidor så vitt jag vet, de fick vara med ändå.

Hur som så är det under all kritik att partierna inte verkar vilja ta emot medlemmar eller är dem bara fullständigt värdelösa på att bygga hemsidor? Sorgligt att människor att människor som vill engagera sig inte kan det.

Nu slutförde jag aldrig anmälan hos någon av partierna och fortsätter därför att vara politiskt oberoende och opartisk ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0